דיאט ספרייט, ויין אדום על המרפסת: עדי קול עוזבת את לפיד

דוד לזר | צילום: פייסבוק 2 Comment on דיאט ספרייט, ויין אדום על המרפסת: עדי קול עוזבת את לפיד
12:51
28.04.24
נתי שולמן No Comments on הגאון הרב אברהם יוסף בדברים נוקבים: "נשיאה בעול היא הדדית"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

גל עזיבת החיים הפוליטיים – הפוקד בימים אלו את חברי הכנסת – לא פסח ממפלגתו של יאיר לפיד – 'יש עתיד', ואמש (שלישי) הודיעה ח"כ עדי קול על פרישה מהחיים הפוליטיים.

קול כתבה ברשת החברתית כי "הגעתי למסקנה כי החיים הפרלמנטריים אינם מתאימים לי בשלב זה של חיי. החלטתי לוותר על מקומי ברשימה לכנסת ה-20 ובימים האחרונים הודעתי על כך ליו"ר המפלגה יאיר לפיד וליו"ר הסיעה עופר שלח".

יש שיאמרו שהסיבה האמתית שגרמה לקול לפרוש מהפוליטיקה היא העובדה שהסיכוי שלה להיבחר לכנסת הבאה הוא קלוש ולא מציאותי, וזאת לאור הסקרים המנבאים רעות למפלגה.

אך אחרים יגידו שדווקא החשש שהיא כן תבחר כחברת כנסת לכנסת הבאה – הוא זה שגרם לה לפרוש.

ולמי שלא זוכר, קול היא הח"כית היחידה ב'יש עתיד' שנקלעה לעימות חזיתי עם היו"ר. במהלך כהונתה היא הושעתה על ידי לפיד, כעונש על שנמנעה בהצבעה על חוק המשילות, היא נדרשה להתנצל והושעתה מפעילות בוועדות הכנסת ומחקיקה.

בזמנו, גררה ההשעיה ביקורת ציבורית רבה, ולפיד שהיה חייב הסברים – העביר מסר לפעיליו שבו סיפר על ההחלטה להשעות אל קול, ועל המיקום שבו ההחלטה התקבלה: מרפסת ביתו של שר החינוך דאז שי פירון.

בדבריו כתב לפיד לפעיליו כי "בעת ההצבעה על שינוי שיטת המשטר עדי נמנעה במפתיע למרות המשמעת הסיעתית, ואני בתגובה השעיתי אותה מפעילות פרלמנטרית. הדיון בנושא היה גועש, האופוזיציה כמובן חגגה, המילה 'דיקטטור' הושמעה שוב ושוב, ח"כ גפני עלה על הבמה ורעד מזעם קדוש בעת שזעק על כך שאנחנו מפלגה לא דמוקרטית".

"באותו יום חמישי בערב, אחרי המהומה הגדולה, היינו כל חברי הכנסת של יש עתיד, כולל עדי קול, על המרפסת של הרב שי פירון ביישוב אורנית. החום בדיוק פג, ושתינו יין אדום ודיאט ספרייט, ודיברנו. שיחה ארוכה, אוהבת, פתוחה, עמוק לתוך הלילה. עדי הסבירה מה קרה לה, ואני דיברתי על כמה חשוב שלא נפתיע אחד את השני, ואמרנו שזה לא יקרה לנו שוב כי אנחנו אנשים שעובדים על עצמם ויודעים לבנות שפה אחרת וללמוד מטעויות".

את השורה התחתונה אמר ח"כ אורי מקלב: "פרישת עדי קול היא תוצאה והשתקפות משטר הדיקטטורה והעריצות הקיימת ביש עתיד".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    ברור שהיא תעזוב . אין מקום לאף איש באף מפלגה שהולך נגד המצע והבטחות הבחירות של המפלגה . אני יודע שזה כך במפלגות אחרות שמבטיחים דבר אחד ומיד אחרי הבחירות עושים דבר שני . אבל מי שמחליט לא לקבל את המצע של המפלגה והולך נגדה אין לו מקום במפלגה . זה בדיוק כמו שמישהו מהבית היהודי יתמוך בהחזרת שטחים . האם היה נשאר שם דקה אחת